Kontakta oss

Kundtjänst

Om Du har frågor är Du alltid välkommen att kontakta oss via e-post till kundtjanst@goyada.se. Vi har som mål att svara på Din mailfråga som rör köp/beställning inom 24 timmar på vardagar och annars lämna svar eller information inom 48 timmar.

Om du har några frågor eller vill kontakta oss kan du göra det genom att skriva till oss på adress:

Goyada AB
Kungsgatan 54
111 35 Stockholm
e-post: kundtjanst@goyada.se.

Svar på vanliga frågor

– Jag saknar alternativa betalningsmetoder
Vi jobbar på att lägga upp fler betalningsmöjligheter. Har du något förslag på en betalningslösning som du skulle vilja se så maila gärna till info@goyada.com.

– Någonting gick fel med mitt köp
Vår kundtjänst hjälper dig gärna. Vänligen fyll i formuläret som finns precis ovanför.

– Så här används cookies på goyada.se
En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner.

Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel om du bockar för “Ja tack, spara mobilnumret på denna dator” på sidan där du köper värdebevis. Då kan Goyada.se läsa informationen i den sparade cookien och på så sätt förifylla dina uppgifter vid ditt nästa besök. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dators minne för att göra t.ex. navigering mellan sidor snabbare. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Du kan besöka Goyada.se även om du har ställt in att inga cookies ska användas i din webbläsare. I de allra flesta fall kommer du inte märka någon skillnad, utöver att det kan gå långsammare att surfa på Goyada.se. De huvudsakliga funktionerna går att använda även utan cookies men vi rekommenderar att du i alla fall tillåter så kallade sessionscookies när du besöker Goyada.se.

– Är det säkert att handla och betala över internet hos er
Ja, vi är mycket måna om säkerheten när du handlar hos oss.

När du väljer att betala via din internetbank kommer du automatiskt in på din banks sidor. De sidorna är krypterade och det är bara du och din bank som har tillgång till informationen. Om du stöter på tekniska problem på bankens sidor, kontakta din banks internetsupport.

För att kunna betala med betal-/kreditkort måste du först registrera dig hos oss. Vi använder registreringen för att minimera bedrägeririskerna, dvs både för din och vår säkerhet. Registreringen gör också att du bara behöver ange ditt kreditkortsnummer vid registreringen. Vi skickar en personlig kod (PIN) som du använder vid köp. Denna kod kommer, för din egen säkerhet, att skickas till din folkbokföringsadress. När du sedan handlar anger du ditt mobilnummer och koden du fått av oss så dras betalningen från ditt registrerade kort. Alla person- och kortuppgifter skickas över en säker anslutning så att de inte kan läsas av någon obehörig.

– Jag har en rad på mitt kontoutdrag från banken där det står “goyada XXXXX”, vad är det
Goyada hanterar betalningar åt Alfavet Veterinärer i Kalmar, det kan vara så att du handlat där. Du kan också ha köpt ett presentkort i en Galleria/Köpcentrum där Goyada hanterar betalningar.

– Jag har betalat och fått en laddningskod men min telefon laddas inte
Börja med att kontrollera att du ringt rätt nummer till din operatör för återladdning av kontantkort.

För att aktivera laddningskoden:

“lyft lur” betyder den knapp som du använder för att svara med då det ringer. Vanligtvis en knapp med YES eller bild på en grön telefonlur.

Comviq – tryck: *110*laddningskod# “lyft lur”
Lyca Mobile – tryck: *101*laddningskod# “lyft lur”
Telia – tryck: *125*laddningskod# “lyft lur”
Halebop – tryck: *125*laddningskod# “lyft lur”
Telenor – tryck: *120*laddningskod# “lyft lur”

Om det fortfarande inte fungerar ber vi dig kontakta din operatör som kan hjälpa er att ladda in koden på er mobiltelefon.

– Varför ökas mitt Halebop saldo med 5 kr mindre än köpsumman
Halebop tar ut en laddningsavgift på 5 kr vid påfyllning med värdebevis. Ditt saldo ökas alltså med 5 kr mindre än du betalar vid köpet.

Laddningsavgiften tas ut av Halebop vid varje påfyllning, oavsett belopp.